Sunday, January 30, 2011

::kiranya kau lupa..aku harus ingatkan::

salam penuh kasih dan sayang..
hari ini saya rasa nak bicara soal cinta..
cinta itu buta?atau kita yg buta kerana cinta?
masing2 ada penilaian tersendiri..
tetapi bagi pasangan yg sudah berkahwin..opss hehe
maaf ya..saya belum berkahwin..
tp saya kira saya dan anda sudah cukup dewasa
utk kita sama2 berbicara tentang cinta ini..
bezanya..saya tiada pengalaman utk berkata byk tentang cinta ini..
cuma apa yg saya tahu..
perkahwinan didirikan atas dua hati yg saling mencintai..
atau mungkin jugak pilihan keluarga yg saling direstui..
walauapapun..cinta itu pasti ada dalam setiap rumahtangga..
kiranya tiada..mana mungkin ada kewujudan anak2 kecil yg comel..
dan apabila seorang lelaki berjabat tgn tok kadi..
berwali dan bersaksi..jugak setelah lafaz ijab kabul..
maka bermulalah episod..
"AKU JANJI MENERIMA SATU AMANAH"..
itulah pangkal perkahwinan setiap pasangan muslim..
ya..perjanjian atas kalimah ALLAH..
justeru..kiranya ada yg terlupa dan leka mengejar cinta fatamorgana..
ingatkan kembali akan janji itu....

No comments:

Post a Comment