Sunday, January 23, 2011

::DIA..SI PIPI MERAH::

salam penuh kasih dan sayang buat semua..
hari ni saya tak buat apa..
cuma saya nak terus menulis tentang seseorang..
hehe..saya tak pernah rahsiakan siapa dia..
cuma saya harus menghormati dia..
sebab dia pernah cakap "malu''
bila saya beri nama si pipi merah..
hehe kiut apa..comel je..macam org dia jugak...
tu..nampak tak mentari pagi..
ya..sama seperti mentari pagi..dia seperti itu..
datang disaat-saat saya tersungkur jatuh...
gambar mentari pagi itu pun si pipi merah yg ambil..
di mana?saya tak boleh bagi tau la..
sebab gambar ni pun saya "curik'' dari laman sosial dia..
haha saya tak tau la dia bagi ke tak saya tetap ''curik''
ehehe..
suatu ketika..
saya baru nak kembali mengatur langkah
ke arah jalan yg lebih baik..
diwaktu itu saya hanya ada dia..
dia memimpin saya secara tak langsung...
ya..dia selalu ada..
mengerti dan memahami..
disaat saya tidak dipedulikan oleh sesiapa..
hanya dia yg ingin mendengar..
kerana itu dia istimewa...
senyuman..
senyuman saya yg lama terkubur..
terkubur bersama seorang insan..
yg telah pergi menghadap pencipta-Nya..
dan akhirnya..
si pipi merah telah kembalikan senyuman itu..
ya..dia mengembalikan senyuman saya..
yg bertahun lama hilang..

dan hari ini..
setelah segala kekusutan jiwa terurai..
setelah jalan lurus..
dan kekuatan semangat telah saya temui..
saya berharap agar si pipi merah tahu..
bahawa apa sahaja yg berlaku..
apa pun perubahan hala dalam kehidupan..
apa jua masalah yg mendatang...
atau sikap dan cara hidup yg semakin berubah..
si pipi merah adalah sebahagian dari hati oktober...
tetap dan kekal disitu.....

No comments:

Post a Comment