Thursday, July 28, 2011

::pada sebuah harapan::

(rakaman indahnya lukisan alam dari hafiz)

diwaktu ini sunyi
ramai yg dah dibuai mimpi
saya?seperti pohon kecil itu..
sendirian memeluk sepi malam..
seperti tulisan yg tertera pada gambar itu..
do not afraid to be alone
saya tak takut utk hidup berseorangan
jika itulah ketentuan dari-Nya
tapi saya amat takut
bilamana dibiarkan berseorangan
terasing dlm keramaian..
saya akui..
saya seorang yg pendiam..
namun saya juga manusia biasa..
yg tahu rasa sakitnya hati dan kecewa..
tapi saya tak ingin bersuara..
takut nanti dikata menderhaka...
seperti pohon kecil di dlm gambar itu..
saya juga begitu..
berdoa agar sentiasa dijaga..diambil berat..dipeduli..dikasihi..
bukannya belas simpati...
bukannya nista caci dan umpat keji..
yg bisa membinasakan sekeping hati..

-hak cipta terpelihara-
memori hati oktober
permatang pauh
280711
313am




2 comments:

  1. tabah...
    bila tabah kita akan...
    sabar...
    bila sabar kita akan...
    menang...
    dan kemenangan itu akan terasa lebih bermakna^__^

    ReplyDelete
  2. terima kasih hafiz..kadang2 ada masanya sy tak cukup kuat..tapi sy tak akan rebah lagi :)

    ReplyDelete