Thursday, March 10, 2011

::begitulah cinta::

isi hati..perasaan..perilaku
seseorang yg mengerti n melalui
detik mencintai seseorang..
rasa yg hadir bukan disengajakan..
mungkin ini ujian
utk menilai rapuh atau tegar....
sebuah keimanan..

ada cinta yg tersimpan teguh demi sebuah rasa hormat n kasih sayang..
sebuah rasa yg tak perlu diluahkan krn takutkan sebuah kehilangan..
  1. Orang yg mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu.Yg dia tahu di hati dan matanya..hanya kamu satu-satunya.
  2. Orang yg mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya..di hati n matanya kamu selalu yg tercantik walaupun mungkin kamu merasakan berat badan mu sudah bertambah.
  3. Orang yg mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa sahaja yg kamu lalui sepanjang hari..dia ingin tahu kegiatan kamu.
  4. Orang yg mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’'Selamat Hari Minggu’‘Selamat Malam’‘Take Care’dan sbgnya..walaupun kamu tidak membalas SMSnya..kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya..menyatakan dalam cara yg berbeza bukan “aku CINTA padamu”tapi berselindung disebalik ayat selain kata cinta itu.
  5. Jika kamu menyambut ulang tahun n kamu tidak mengundangnya ke majlis yg kamu adakan..dia tetap akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  6. Orang yg mencintai kamu akan selalu mengingati setiap kejadian yg dia lalui bersama kamu..bahkan mungkin kejadian yg kamu sendiri sudah melupakannya..kerana saat itu ialah sesuatu yg berharga untuknya..Dan saat itu..matanya pasti berkaca..kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu..atau mungkin tak akan pernah terulang lagi..
  7. Orang yg mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yg kamu ucapkan..bahkan mungkin kata-kata yg kamu sendiri lupa kamu pernah mengungkapkannya..kerana dia menyematkan kata-kata mu dihatinya..berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kamu tuturkan padanya dan akhirnya kamu musnahkan?pasti kamu lupa..tetapi bukan orang yang mencintai kamu..
  8. Orang yg mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu..bahkan mungkin meminjam CD milik kamu..kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu..kesukaan kamu kesukaannya jgk..walaupun sukar meminati kesukaan kamu..tapi akhirnya dia berjaya..
  9. Disaat kamu mungkin sedang sakit..demam..selesema atau batuk-batuk..dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon
    untuk bertanya keadaan kamu..kerana dia bimbangkan tentang kamu..peduli tentang kamu...
  10. Orang yg mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yg mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yg biasa..tetapi
    baginya barang itu sangat istimewa..
  11. Orang yg mencintai kamu akan terdiam sesaat..ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu..sehingga kamu menjadi bingung..Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya..(-_-)huhu..
  12. Orang yg mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih..
  13. Orang yg mencintai kamu sering melakukan hal-hal yg SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari..Atau
    mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS.. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu..
  14. Orang yg mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu n melakukan hal-hal yg membuatkan kamu pening kepala..Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf n tak akan melakukannya lagi..
  15. Kalau kamu melihat telefon nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOXnya..Dia masih menyimpan SMS-SMS
    dari kamu walaupun ianya kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yg lalu..Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas n segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya..
  16. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya..dia akan menyedarinya dan menghilang dari
    kehidupan kamu..walaupun hal itu membunuh hatinya...
  17. Orang yg begitu mencintaimu..tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan...walaupun hatinya meronta ingin mengetahui..kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya...saat kamu pinta dia berlalu..dia pergi tanpa menyalahkan kamu..kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta...
  18.  
..kau tidak tahu..
..sesiapa pun tak akan tahu..

No comments:

Post a Comment