Thursday, February 24, 2011

::pelajaran sebuah perjalanan::


hari ini 24 februari 2011
saya kirimkan perkhabaran buat seorang teman..
setelah kali terakhir pertemuan kami di KIA (kuching international airport)
itulah pertemuan terakhir kami setelah 3 tahun bersama..
tiga tahun itu bukanlah satu jangkamasa singkat..
pelbagai suka duka kami tempuh bersama..
ada pun pelbagai peristiwa kami tempuh..
akhirnya membawa kepada perpisahan dan kebencian..
ya..kasih sayang sesama insan itu anugerah dari Tuhan..
andai kasih sayang itu kita cemarkan..
maka dgn sekelip mata DIA akan menariknya semula...
demi sesungguhnya..
saya telah lama melupakan peristiwa luka itu...
saya masih mengingati dia juga keluarganya..
yg pernah saya menumpang kasih..
yg pernah saya menumpang manja..
yg pernah saya menumpang makan..
yg pernah saya menumpang tidur..
saya tak mungkin akan lupakan...
mana mungkin saya lupakan..
saat saya sakit..dijaga dgn penuh sabar..
saat saya rindukan keluarga..
merekalah yg menjadi keluarga saya...
saat saya menyambut syawal dgn roti kering n air mineral..
merekalah yg menghulurkan ketupat n rendang....
mana mungkin saya pergi dan melupakan mereka sebegitu mudah...
kini setiap hari dan ketika..
saya selalu berdoa agar dia dan keluarganya beroleh bahagia...
segala peristiwa yg terjadi biarlah menjadi pelajaran dalam perjalanan..
salam penuh kasih dan sayang dari utara ke bumi kenyalang~




No comments:

Post a Comment